Wednesday, February 13, 2008

البداية

زى أى أم لما بتفرح بابنها اكيد امى فرحت والناس قالوا يابختها دى جابت ولد ياسعدها
واكيد امها زغرطتلها وابويا بقا هلل وقال ياجدعااااااااااااااااااااااااان جالى ولد.

ولما كبرت شوية بدءوا الناس حواليا ياترى ياكتكوت نفسك تطلع اية طبعا قولتلهم ظبوط
(قصدى ظابط يعنى) معلش كنت لسه صغير .
وبعدين لما كبرت شوية من جوايا اتغيرت .....بصيت حواليا نفسى اطلع اية
تخيلوا ...........
منادى على ميكروباص غريبة شوية بس اهى احلام طفولية .

ولما بدءت اكبر حبه بحبه لقيت جوايا امنية نفسى اكون دكتور والبس بالطو ابيض
والناس فى مستشفى بتقول يا دكتور يادكتور وهكذا .......
لا وماكنتش مهتم يعنى لا بازاكر ولا الكلام ده .

اااااااااااااااااااااااه نسيت اصلى عايش فى بيت جدى من و أنا عندى سنة يمكن أكتر شوية
الله يرحمه مات وانا فى الإعدادية كنت فى تالته اعدادى .فترة شقاوة ويمكن صياعة شوية.
ولما نجحت بقا ودخلت الثانوية العامية (قصدى العامة) أنا دايما كدا بانسى حطوا املهم عليا
وكل اللى كان نفسه يطلع حاجة ومش طلعها عايزنى اطلعها .....
...... الله ..... الله ..... طيب ماتجبيولى سلم اطلع لكل واحد شوية بس سبونى اطلع نفسى الأول وصدوقنى انا مش هاتحول .

جيت بقا قال اية جبت مجموع عالى فى سنة تانية بس ولقيت الناس كلها بتكلمنى حتى العيلة .... العيلة !!!!!!!!!! لآ لآ لآ لآ لآ دى حاجة غريبة عليا أنا مش مصدق (بركاتك يا ثانوية)
والكل بدء يسأل من تانى نفسك تطلع اية (الصراحة كان نفسى اعمل زى الحرامية والم فلوس كتير)قولتلهم طبعا دكتور فرحوا قالوا يا حلاوة فى العيلة هيبقى دكتور وقروا عليا .
وعلى رأى المثل ياناس شر كفاية قر ...............
رقدت بقا فى السرير أيام وأيام ولا حد سأل عليا (معلش يابنى هى دى الدنيا )
ده طبعا أنا باصبر نفسى .

وعدت كمان سنة تالتة وياحلولى يا حلولى دخلت الكلية كلية اية يابنى
ههههههههههههههههههه كلية الطب يا جدعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااان.

1 comment:

Anonymous said...

حلوة جدااااا

التعليم باظ على فكرة وربنا يستر